خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

 

چنگ یا هارپ چمستان

  • ارسال شده: ۲۵/۰۱/۱۳۹۸ ۲۲:۴۷
  • انقضاء: این آگهی منقضی شده است
چنگ یا هارپ چمستان

توضیحات بیشتر

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان | فروش چنگ یا هارپ چمستان | آموزش چنگ یا هارپ چمستان | آموزشگاه چنگ یا هارپ چمستان | تولید و فروش و آموزش چنگ یا هارپ چمستان | مازندران چنگ یا هارپ چمستان مازندران | شمال آموزش چنگ یا هارپ چمستان | شمال فروش چنگ یا هارپ چمستان | چنگ یا هارپ چمستان مازندران | آموزش خصوصی چنگ یا هارپ چمستان  | آموزش آنلاین چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان

آموزش چنگ و هارپ به صورت حضوری ئ آنلاین و فروش ساز چنگ و هارپ در چمستان توسط کارشناس موسیقی مهدی عصمتی

شماره تماس : ۰۹۰۱۵۲۰۸۲۱۰

جهت بازدید از صفحه اینستای ما بر روی لینک کلیک نمائید

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ چممستان

چنگ یا هارپ در چمستان

آشنایی اولیه و مختصر با ساز هارپ یا چنگ برای دوستداران نوازندگی

در این مطلب معرفی مختصری از ساز هارپ یا چنگ خواهیم داشت. اگر دوست دارید این ساز که صدای بسیار دلنشین و زیبایی دارد را بنوازید، پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، این مطلب در مورد ساز هارپ یا چنگ را مطالعه کنید.

چنگ یا هارپ چمستان

مقدمه ای برای شما که همیشه دوست داشتید یک ساز بنوازید!

شاید برای شما هم زیاد اتفاق افتاده باشد که با کسی برخورد می‌کنید که می‌گوید: من همیشه دوست داشتم این ساز را بنوازم….. یا شاید هم خود شما یکی از افرادی باشید که همیشه دوست داشته‌اید ساز هارپ یا چنگ را یاد بگیرید ولی همیشه فکر می‌کرده‌اید یادگیری این ساز بسیار سخت و توانفرساست.

چنگ یا هارپ چمستان

جالب است بدانید که یادگیری ساز هارپ یا چنگ، آنقدرها هم سخت نیست و شما می‌توانید این ساز را به آسانی فرا بگیرید. در واقع می‌توان گفت ساز هارپ یا چنگ، یکی از ساده‌ترین سازها در میان سازهای زهی می‌باشد. برای یادگیری این ساز، نیازی به آرشه کشیدن (مثل ویولون) نیست و از این لحاظ، ساده‌تر از بسیاری از سازهای زهی آرشه‌ای است.

چنگ یا هارپ چمستان

ساز هارپ یا چنگ، صدای بسیار دلنشینی نیز دارد و شما در اوایل یادگیری این ساز نیز می‌توانید از صداهایی که با آن می‌توانید به صورت حتی مبتدیانه نیز ایجاد کنید، لذت ببرید. در واقع حتی ساده‌ترین آهنگ‌ها نیز اگر با هارپ نواخته شوند، بسیار دلنشین خواهند بود. اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم حتی شکل و شمایل این ساز هم طوری است که افراد را به خودش جذب می‌کند!

چنگ یا هارپ در چمستان

یادگیری ساز هارپ یا چنگ

در حالی که گفته می‌شود در میان سخت‌ترین سازهای زهی، ویولون و گیتار خودنمایی می‌کنند، باید بگوییم که ساز هارپ یا چنگ در این میان از جمله سازهای ساده‌تر رتبه‌بندی شده است. هزاران سال است که مردم جهان ساز هارپ یا چنگ را می‌نوازند. بله درست خواندید، هزاران سال! و این زمان کمی نیست و البته که اگر ساز هارپ بسیار سخت می‌بود، از هزاران سال پیش تاکنون منقرض شده بود و به جهت سختی زیاد، مردم آن را نمی‌نواختند. منشا این ساز نیز مشرق زمین بوده است.

چنگ یا هارپ چمستان

برای یاد دادن این ساز به دوستتان، نیازی نیست که دوست شما چیزی درباره‌ی موسیقی بداند. هر کسی با هر دانشی می‌تواند ساز هارپ را در ابتدا در دست بگیرد و در حالت مبتدی نیز آهنگی زیبا با آن بنوازد. یادگیری هارپ برای نوازندگان پیانو بسیار ساده است؛ زیرا کار با انگشتان در پیانو، شبیه آن در هارپ است. همچنین باید گفت مثل پیانو، هارپ نیز هم مناسب چپ‌دستان و هم راست‌دستان است و تفاوتی میان راست دست و چپ دست برای نواختن این ساز وجود ندارد.

چنگ یا هارپ در چمستان

تکنیک‌هایی که در یادگیری ساز هارپ یا چنگ وجود دارد، نسبت به سایر سازهای هم‌رده‌ی آن، بسیار ساده‌تر است. شما می‌توانید این ساز را خودتان نیز در منزل فرا بگیرید و یا اینکه چند جلسه‌ی محدود به کلاس آموزشی بروید و بقیه را خودتان در منزل کار کنید. فیلم‌های زیادی در یوتیوب برای یادگیری این ساز وجود دارد که اگر زبان انگلیسی‌تان نسبتاً خوب باشد می‌توانید به گستره‌ی زیادی از فیلم‌های آموزشی به راحتی دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های آموزش هارپ یا چنگ را تهیه کرده و خودتان این ساز را یاد بگیرید.

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ در چمستان

ساختار ساز هارپ یا چنگ

ساز هارپ به صورت مثلثی و از قدیم الایام از چوب ساخته می‌شد. در گذشته، جنس سیم‌های این ساز از روده‌ بود اما امروزه از نایلون یا فلز ساخته می‌شود. قسمت بالای ساز گردن ساز نامیده می‌شود؛ یعنی جایی که سیم‌ها به چوب متصل شده‌اند. سیم‌ها را می‌توان از این ناحیه کوک یا تنظیم کرد. به ضلع پایین ساز، sounding board یا بورد ایجاد صدا گفته می‌شود. بلندترین ضلع مثلث، ستون نام دارد. در هارپ ها یا چنگ‌های مدرن امروزی، پدال‌هایی نیز در قسمت پایین ساز تعبیه شده است.

چنگ یا هارپ چمستان

چنگ یا هارپ در چمستان

 

ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز

شناسه آگهی : 1725cb371905e605

گزارش مشکل

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

ارسال نظر

Sponsored Ads

  • Ad 5
  • Ad 3