خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

 

آسانسور هیدرولیک نور

  • ارسال شده: ۱۳۹۷-۰۴-۰۱ ۰۴:۳۵
  • انقضاء: 9351 روز, 22 ساعت
آسانسور هیدرولیک نور

توضیحات بیشتر

آسانسور هیدرولیک نور

آسانسور هیدرولیک نور | نصب آسانسور هیدرولیک نور | نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک نور در مازندران | گروه فنی مهندسی ویلا تگ طراحی و نصب آسانسور هیدرولیک نور چمستان ایزدشهر رویان در مازندران | شمال آسانسور هیدرولیک نور | در شمال طراحی و نصب و نگهداری آسانسور هیدرولیک نور استان مازندران

طراحی و نصب آسانسور در مازندران

طراحی و نصب و راه اندازی و نگهداری آسانسور در مازندران

ارائه دهنده کلیه خدمات مشاوره ، طراحی ، نصب ،راه اندازی، نگهداری و بازسازی و تعمیرات آسانسور و پله برقی و بالا برهای صنعتی مازندران آمل – عاملیت شرکت شاندر من آسیا

طرحی ونصب آسانسور در آمل،طراحی و نصب آسانسور در بابلسر،طراحی و نصب آسانسور در سرخرود،طراحی و نصب آسانسور در نور،طراحی و نصب آسانسور در مازندران،طراحی و نصب آسانسور در محمودآباد، طرای و نصب آسانسور و پله برقی،طراحی و نصب و راه اندازی آسانسور در رویان،طراحی و نصب آسانسور در چمستان،طراحی و نصب و راه اندازی آسانسور و پله برقی و بالا بر صنعتی،طراحی و نصب آسانسور در مجتمع مسکونی

شماره تماس با مجری و طراح آسانسور : 

آسانسور هیدرولیک نور

آسانسور هیدرولیک نور

مقدمه:

آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک نور

آسانسور هیدرولیک

انسان در اثر بر خورد با مشکلات روزمره برای جا به جایی اجسام سنگین و به دفعات فراوان و درحقیقت برای رفع نارسایی های جسمانی خود که همراه با پدید آمدن فرهنگ آسمان خراشها و آپارتمان نشینی بوجود آمده بود ناگزیر گردید که وسیله ای اختراع نماید تا بار این مسئولیت را به عهده گیرد. در اوایل قرن نوزدهم، وسیله ای که ما امروزه آن را آسانسور می نامیم پا به عرصه زندگی ما گذاشت و پس از آن هر روز بیشتر از دیروز در زندگی ما رسوخ نمود.  اولین نوع آسانسور از نوع رانش هیدرولیکی بود که با استفاده از  آب بعنوان سیال واسطه عمل می کرد. همانند سایر اختراعات ، آسانسورهای اولیه کارایی محدودی داشته و استفاده از آنها با مشکلات فراوانی همراه بود که این مشکلات به تدریج رفع گردید . در همین ضمن، آسانسورهای رانش کششی پا به عرصه وجود گذاشت و به نحو گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت. اختراع آسانسورهای رانش کششی، نه تنها تاثیری بر بازار آسانسورهای رانش هیدرولیکی نداشت، بلکه باعث تخصصی تر شدن کاربری اینگونه آسانسورها گردید. بطوریکه امروزه راهکار حل مشکل جابجائی در موارد بسیاری تنها و تنها آسانسورهای رانش هیدرولیکی هستند.

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش:

در مقدمه، واژه های رانش کششی و رانش هیدرولیکی را بکار بردیم. به طور کلی می توان آسانسور ها را بر اساس رانش به دو نوع زیر تقسیم کرد که هر کدام در نوع خود دارای ویژگی هائی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

آسانسور کششی

تصویر مربوطه در فایل پی دی اف این نوشته قابل مشاهده است

آسانسور هیدرولیک

تصویر مربوطه در فایل پی دی اف این نوشته قابل مشاهده است

ویژگی های آسانسور رانش کششی:

این آسانسورها با سرعت بالا و در مسافت های زیاد عمودی، جایگاه مهمی در مهندسی حرکت دارند که در مجالی دیگر به شرح مبسوط این نوع خواهیم پرداخت.

ویژگی های آسانسور رانش هیدرولیک :

در این نوع آسانسور، نیروی رانش از طریق تحت فشار نهادن سیالی نظیر روغن یا آب ایجاد شده و به جکهای هیدرولیک منتقل و باعث ایجاد حرکت می گردد. آسانسور های هیدرولیک در ظرفیت های مختلف با طول مسیر حرکت کم به کار گرفته می شوند و معمولاً در ظرفیت های بالا نسبت به انواع کششی مقرون به صرفه تر می باشند . حرکت نرم و روان و قابلیت تنظیم سرعت ، دقت توقف در تراز طبقه ، شروع و خاتمه حرکت بدون شوک از مزایای این نوع آسانسورها است.

عدم نیاز به پیش بینی موتورخانه در بالای چاه و امکان قرار دادن آن در فضای دورتری از چاه نیز از مزیتهای این نوع میباشد.

آسانسور هیدرولیک نور

سیستم محرکه آسانسورهای هیدرولیک می تواند از نوع مستقیم یا غیرمستقیم باشد . در نوع مستقیم جک مستقیماً به یوک کابین متصل می گردد و در نوع غیرمستقیم از طریق حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین موجب جابجایی آن می شود در صورتیکه سیستم از نوع مستقیم باشد جک باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد در صورتیکه از نوع غیرمستقیم باشد کابین باید مجهز به سیستم ترمز اضطراری (پاراشوت) و کاورنر باشد.

در صورتیکه بیش از یک جک برای جابجایی کابین بکار رود باید بنحوی به همدیگر مرتبط شوند که فشار روغن آنها همواره یکسان باشد .در صورتیکه آسانسور هیدرولیک از نوعی باشد که نیاز به حفر چاه جهت استقرار جک باشد باید پیش بینی لازم جهت حفر این چاه به عمل آید (سیستم با جک مدفون).

چاه جک (در صورت وجود) باید نسبت به نفوذ آب مقاوم شده و با دقت شاقولی ۲۵ میلی متر در ارتفاع ۳ متر اجرا گردد. ابعاد و نحوه اجرای چاه جک و یا سازه های مختلف اطراف چاه آسانسور (متناسب با نوع جک و سیستم حرکت کابین) باید از شرکتهای معتبر آسانسور اخذ شود .سایر الزامات مانند محاسبه تعداد ، ظرفیت ، جابجایی که برای آسانسورهای کششی مقرر شده ، برای آسانسورهای هیدرولیک نیز لازم الاجرا می باشد .

مزایای آسانسور هیدرولیک:

بررسی آماری از نصب آسانسور هیدرولیکی نشان میدهد که این نوع آسانسور،در بازار رواج یافته است.  در حدود ۷۰% کلیه آسانسورهای فروخته شده برای ساختمانهای جدید در آمریکا، آسانسورهای هیدرولیکی بوده که ۷۰%  آنها، از نوع اتصال مستقیم بوده اند.

آمار نشان می دهد که آسانسور هیدرولیکی مورد استقبال فراوان خریداران بوده و عامل مهمی در جابجائی در ساختمانهای مسکونی به شمار می روند.

آسانسور هیدرولیک مزایای زیرین را در اختیار طراحان و بهره برداران قرار میدهند:

* افزایش ایمنی سیستم و کاهش خطر سقوط کابین بدلیل استفاده از جک

* برخورداری از حرکت یکنواخت و بدون صدا

* توقف ملایم تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

* حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

* طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم بدلیل کاهش قطعات متحرک

* افزایش ایمنی برای نصب و سرویس بوسیله حذف و یا کاهش قطعات دوار

* افزایش ایمنی و جلوگیری از خطر برق گرفتگی بوسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه ور در مخزن پاور یونیت

* کاهش گرمای محیط موتور خانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

* امکان حذف گاورنر در سیستم های جک مستقیم و با استفاده از مکانیزم Rapture value برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

centralinaHC* امکان تنظیم سرعت بوسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه تر و ایمن تر از آسانسورهای کششی VVVF است.

* امکان افزایش فضای کابین به علت حذف وزنه تعادل

* کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

* کاهش بار اضافی در راس سازه از طریق استقرار موتورخانه در پایین ترین طبقه در کنار چاه آسانسور با فواصل مختلف

* امکان بهره گیری از فضاهای بی استفاده با کمترین محدودیت ممکن

* اعمال بارهای مربوط به آسانسور به کف چاه و اجتناب از تحمیل بارهای اضافی به ساختمان

* دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

* کاهش هزینه نگهداری و تامین قطعات

محدودیت های آسانسور هیدرولیک:

آسانسور هیدرولیکی مزایای فراوانی دارند لیکن همواره باید دقت شود که در کاربری های مناسب خود استفاده گردند.

 نتیجه کار برد نا مناسب آن می توان پر هزینه باشد. در نتیجه آگاهی و شناخت محدودیت های آسانسور هیدرولیکی برای آغاز یک طراحی خوب ضروری می باشد.

سیلندر آسانسور هیدرولیکمهمترین محدودیت های آسانسور هیدرولیک عبارتند از:

۱ـ  با توجه به نیاز آسانسور هیدرولیک به انتقال روغن جهت جا به جایی ، به ندرت می توان از آنها برای سرعت های بالای یک متر بر ثانیه استفاده نمود . زیرا در این صورت نیاز به موتور و پمپ تامین فشاری با توان بالا و طبیعتا گران خواهیم داشت .

۲ـ  گاهی از اوقات و به علت تغییرات در درجه حرارت روغن هیدرولیک ، عملکرد آسانسور هیدرولیک دستخوش نوسان می گردد. درجه حرارت روغن در آسانسور هیدرولیک کم ترافیک به تدریج کاهش یافته ، در حالیکه در آسانسور هیدرولیک پر ترافیک ، حرارت آن بالا میرود . لذا بایستی که دمای اتاقک محل نصب پاور یونیت آسانسور هیدرولیکی را کنترل نمود تا تغییرات حرارت روغن به حداقل برسد .

۳ـ  قدرت مورد نیاز موتور آسانسور هیدرولیک معمولا بیش از آسانسورهای کششی می باشد. لذا جهت رساندن برق به موتورخانه باید از کابلهای برق متناسب با قدرت موتور استفاده نمود تا از افت ولتاژ جلو گیری گردد . استفاده از مدار ستاره مثلث جهت راه اندازی موتور نیز به همین علت می باشد.

۴ـ  هزینه های نصب و نگهداری یکی از ملاحظات اصولی در اغلب سیستم های هیدرولیکی می باشد . در سیستم جک مدفون  که نیاز به حفر چاله های عمیق دارد،  سوراخ کردن زمین برای نصب آسانسور هیدرولیک ، خطرات بر خورد با موانع زیر زمینی را افزایش داده و احیانا هزینه های جانبی را به خریدار تحمیل می کند . اغلب قرار دادهای نگهداری آسانسور هیدرولیک فاقد بخش هزینه تعویض قطعات زیرزمینی می باشد و این قسمت معمولا به کارفرما واگذار می گردد.

۵ـ  اصولا آسانسور هیدرولیکی ، دستگاههایی هستند که حرارت فراوانی را ایجاد می کنند زیرا تمام انرژی که در پایین آمدن آسانسور به کار میرود تبدیل به حرارت شده و سیال واسطه آن حرارت را را جذب و درجه حرارت آن بالا میرود. این تغییر درجه حرارت اگر در خارج از دامنه استاندارد سیال یا اجزای مکانیکی باشد، باعث بروز تغییراتی در ترکیب سیال یا کارکرد صحیح قطعات مکانیکی شده و استفاده یا نگهداری آسانسور را با مشکل همراه می سازد.

۶ـ  در سیستم هیدرولیک با جک مدفون ،سیستم پر فشار هیدرولیک و تجهیزات مربوطه مدفون در معرض حملات شیمیایی، مکانیکی و الکترولیتی قرار دارند که می توانند موجب ضعیف شدن دیواره و نهایتا ایجاد نشتی در سیلندرهای هیدرولیک شوند. اقدامات فراوانی در جهت جلوگیری و یا کاهش خوردگی صورت گرفته است که از متداولترین آنها میتوان به استفاده از روکش های مخصوصی که جداکننده بخشهای مدفون از مجاورت مستقیم با سیالات زیر زمینی و خاک هستند اشاره نمود.

مشکل مهمی که هنوز لاینحل باقی مانده ، مربوط به ایجاد روشی می باشد که بتوان به آسانی و مقرون بصرفه قطعات مدفون در زمین را مورد بررسی و بازرسی قرار داد. منطقی ترین راه این است که بتوان کل مکانیزم جک  را جهت بازرسی به بالای زمین انتقال داد، بطوری که  بتوان به سهولت و در هر زمان لازم قطعات را بازبینی نمود.

علیرغم بالا بودن قیمت جک های تلسکوپی دو یا سه مرحله ای ، این نوع جک ها ، عمل کرد صحیح خود را به اثبات رسانده اند و اغلب مقررات ایمنی مدفون را مراعات می نمایند و به همین دلیل است که از این نوع جک ها تقریبا برای تجهیز کلیه ساختمانهای کوتاه استفاده می گردد.

صدمات وارده به کاسه نمد ها و بخش پکینگ جک های هیدرولیکی و در نتیجه نشت روغن ، یکی دیگر از مشکلات این نوع آسانسورها می باشد و به همین دلیل بایستی در نصب آنها دقت فراوان مبذول داشت.

در بسیاری از کشور های اروپایی ، مدتهاست که استفاده از آسانسورهایی که با جک غیر مستقیم و سیم بکسل عمل می کنند متداول بوده است. این سیستم و متعلقات مربوط ، کابین آسانسور را از طریق سیم بکسل به بالا و پایین هدایت می کند سیم بکسل نیز روی فلکه ای سوار است که توسط جک به حرکت در می آید.  به این سیستم ها سیستم غیر مستقیم گفته می شود. چرا که جک نه بطور مستقیم که با استفاده از طناب فولادی و قرقره بندی لازم، کابین را جابجا می نماید.

سیستم جک مدفون

تصویر مربوطه در فایل پی دی اف این نوشته قابل مشاهده است

جک آسانسور هیدرولیک ویتورسیستم جک کنار

تصویر مربوطه در فایل پی دی اف این نوشته قابل مشاهده است

کاربردهای مناسب و نا مناسب آسانسور هیدرولیک

ارائه مثال های مناسب و غیر مناسب کاربردی زیرین ، برای استفاده از آسانسور هیدرولیک ، می تواند مفید واقع شود .

مثال های مناسب کاربردی:

ساختمان مسکونی۵،۴،۳،۲،طبقه تا ۲۰۰ آپارتمان.

بیمارستانهای کوچک ، کلینیک ها ، ساختمانهای بهداشتی تا ۳ طبقه.

کارخانجات کوتاه صنعتی که نیاز به انتقال بار و یا مواد خام از وزن های سبک تا بسیار سنگین دارند.

پارکینگ های طبقاتی کوچک و بزرگ.

آسانسورهای مسافری.

آسانسورهای خانگیHOME LIFT که با برق تک فاز کار می کنند.

آسانسورهای پانوراما در هتل ها و مراکز تجاری.

مثال های نا مناسب کاربردی:

اغلب فروشگاه های بزرگ چندین طبقه ای با ترافیک بالا.

بیمارستانهای بیش از ۴ طبقه و پر ترافیک.

نصب جک هایی که نیاز به حفر چاله های عمیق داشته که ممکن است با موانع زیرزمین فراوانی بر خورد داشته باشد.

محل استقرار موتور خانه

فضای استقرار پاور یونیت می تواند در شعاع دوازده متری محل جک قرار داشته باشد این فضا باید دارای وسعت کافی و درب ورودی مناسب بمنظور انتقال پاور یونیت بداخل آن داشته باشد . تهویه مناسب محل و خشک بودن فضا و زمین مربوطه و تمیزی کلی آن دارای مزایای فراوانی بوده و از مشکلات بعدی و جانبی میکاهد. حداقل ابعاد استاندارد موتورخانه آسانسور طبق استاندارد آسانسور EN-81 Part 2 برابر ۲*۲*۲ متر میباشد.

اجزای آسانسور هیدرولیک

با توجه به گفته های قبل اجزا تشکیل دهنده یک آسانسور هیدرولیکی  بطور مختصر در ادامه شرح داده شده است .

تابلوی فرمان

تابلوی فرمان در کنترل آسانسور سه وظیفه مهم به عهده دارد.

دریافت فرامین و اجرای منطق حرکتی آسانسور.

 ایمنی مسافر و پرسنل سرویس.

 حفاظت از تجهیزات الکتریکی و هیدرولیکی.

نظر باینکه بسیاری از موارد در تابلوی فرمان آسانسورهای کششی و هیدرولیک مشترک می باشد لذا جهت اختصار به وجوهی از عملکرد سیستم کنترل که صرفا در آسانسورهای هیدرولیک وجود دارد پرداخته میشود.

 مدار قدرت

 معمولا در آسانسور هیدرولیکی جهت راه اندازی موتور از مدار ستاره مثلث استفاده می شود بطوریکه هنگام استارت مدار ستاره و پس از آن موتور بصورت مثلث تحریک می گردد . علت این امر کاهش جریان استارت می باشد . اجرای آن در تابلوی فرمان توسط کنتاکتورهای ST ( ستاره ) و DL ( مثلث ) انجام می شود و می بایست هر ۶ سر سیم پیچی موتور آزاد باشد .

شیرها

در پاور یونیت های تیپ ۹۰E – SOFT STOP  سه شیر وجود دارد که شیر ۱۶ در جهت پایین  و شیر ۲۰ در جهت بالا و شیر ۲۲ در هر دو جهت فعال می شوند . بطوریکه هنگام دور اندازی شیر ۲۲ در هر دو جهت قطع می گردد . ولتاژ شیرها ۱۱۰VDC و جریان تحریک آنها ۱A می باشد . دور انداز های اجباری ECA1 و ECAn در طبقه اول و آخر باعث قطع شیر ۲۲ خارج از اختیار تابلوی فرمان می گردند .

سوئیچ های فشار

دو نوع سوئیچ فشار وجود دارد که یکی تیغه بسته و دیگری باز می باشد لذا از اولی در مدار سری استپ و دومی را می توان جهت سنسور OVERLOAD استفاده کرد با این ترتیب که پیچ تنظیم آنرا آنقدر بگردانیم که وقتی از حداکثر ظرفیت قدری گذشتیم فعال گردد .

ترموستات روغن

وسیله ای برای کنترل درجه حرارت روغن که هر گاه از ۷۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد کنتاکت آن قطع می گردد . این کنتاکت از طریق ترمینالهای T2 و T1 به مدار FTO مرتبط می گردد .

سنسور حرارتی موتور

یک سری PTC که داخل سیم پیچی موتور بوده و افزایش حرارت موتور را کنترل می کند و به ترمینال FTO و ۱۰۰ متصل می گردد .

 OIL RESISTOR  گرم کن روغن

از طریق ترمینالهای MOR و SOR یک برق ۲۲۰V به آن متصل می گردد و این وسیله همواره درجه حرارت روغن را بالای ۱۵ درجه سانتیگراد نگه می دارد . این امر موجب می گردد آسانسور در استارت های اولیه از نظر LEVELING و نرمی حرکت دچار مشکل نباشد.

شیر اضطراری برقی

علاوه بر شیر اضطراری شماره ۱۷ که در روی پاور یونیت قرار داشته و بصورت دستی توسط سرویس کار فعال می گردد این شیر می تواند از هنگام قطع برق توسط فردی که داخل کابین محبوس گردیده ، فعال شود و آسانسور سر طبقه پائین هدایت گردد . این شیر از طریق یک شاسی داخل کابین به ترمینال LMA و مدار اضطراری تابلو متصل میگردد .

CARSLING  یا فریم کابین

یکی از وسایلی است که عمدتا در آسانسور هیدرولیک و در موارد بسیار معدود در آسانسورهای کششی کاربرد دارد . کاراسلینگ نقش فریم کابین را در آسانسور هیدرولیکی (DIRECT SIDE) مستقیم از بغل ) و INDIRECT ( غیر مستقیم ) به عهده دارد.بطوری که کفشک ها و رولرها و پاراشوت روی آن مونتاژ شده و لذا کابین فاقد یوک می باشد . در سیستم های INDIRECT یک فلکه ( پولی ) با کفشک های مربوطه و قاب روی جک مونتاژ و توسط سیم بکسل به CARSLING متصل می گردد و ضمن اینکه در آسانسورهای DIRECT ، کاراسلینگ فاقد پولی و پاراشوت می باشد . در آسانسور هیدرولیکی که از CARSLING استفاده می گردد میتوان فقط از یک جفت ریل استفاده کرد که این ریل ها هم هدایت جک و پولی متصل به آن ، و هم CARSLING را به عهده می گیرند . فضای مورد نیاز برای اجرای ریل ها و جک ها تا ابتدای کابین معمولا ۳۵cm از تمام شده آهن کشی می باشد

شناسه آگهی : 4185b2c3b0fa24b7

گزارش مشکل

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

ارسال نظر

Sponsored Ads

  • Ad 5
  • Ad 3