خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

 

تابلو چلنیوم سرخرود

  • ارسال شده: ۱۳۹۷-۰۷-۰۱ ۹:۴۰ ق.ظ
  • انقضاء: این آگهی منقضی شده است
تابلو چلینیوم سرخرود

توضیحات بیشتر

تابلو چلنیوم سرخرود

تابلو چلینیوم سرخرود | طراحی تابلو چلینیوم سرخرود | تولید تابلو چلینیوم سرخرود | فروش تابلو چلینیوم سرخرود | تولیدی تابلو چلینیوم سرخرود

فنی مهندسی صالحی در سرخرود

طراحی و تولید تابلو چلنیوم- تابلو روان و تلویزیون شهری- دوربین مداربسته- دزدگیر- کرکره برقی- جک پارکینگ

آدرس: سرخرود بهار ۳۷ روبرو پارک وزرا

شماره تماس : ۰۹۳۷۰۷۹۰۳۷۰

تلفن ثابت : ۰۱۱۴۴۸۸۲۴۴۰

تابلو چلنیوم سرخرود

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم ( channelium) ترکیبی از channel + aluminium است.

Channel به معنی کانال و یا جسمی u شکل میباشد و چون حروف فارسی ، لاتین ویا اشکال بعد از چسباندن نوارلبه به  کناره ها شکل u مانند میگیرند ، در زبان لاتین از channel استفاده میشود و جنس لبه این حروف از آلومینیوم است ترکیب این دو کلمه را channelium نام گذاری شد. البته در زبان فارسی عامیانه در کشور ما اصطلاحا(یا به اشتباه) چلنیوم گفته میشود.

در سال ۲۰۰۰ میلادی برای اولین بار شرکت mci (واقع در کشور اسپانیا) توانست با استفاده از آلیاژ آلومینیوم و در طی مراحل فرآوری آن را به شکل ورق هایی با سطح آیینه، به گونه ای که در ظاهر مانند فلز استیل به نظر میرسد بسازد .

این محصول دارای کیفیت بسیار بالا بوده و در برابر نور آفتاب ، گرما و سرما مقاوم می باشد و تغییر شکل و رنگ نمیدهد و همچنین از نظر زیبایی جلوه خاصی به تابلوها میبخشد.

یکی دیگر از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی گرد گیر میباشد که شرکت سازنده آنرا به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که مانع ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف شده و در مقابل رسیدن آب به مدار تابلو چلنیوم و سوختن مدار جلو گیری میکند.

برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بروی تابلو چلنیوم، لبه تابلو چلنیوم که جنس آت از پلکسی گلس رنگی به قطر ۲٫۸ میلیمتر می باشد، دارای یک روکش محافظ نایلونی میباشد که تا زمان ساخت و نصب حروف بروی قسمت براق خواهد ماند و و در پایان کار به راحتی توسط نصاب جدا میشود. نکته لازم به ذکر این است که این روکش محافظ بعد از نصب حتما باید جدا شود در غیر اینصورت پس از چند روز قرار گرفتن در برابر نور آفتاب دیگر از چلنیوم جدا نخواهد شد (مگر با زدن مواد الکلی مانند اسپری چسب ۱۲۳).

شرکت mci نام این محصول خود را با مارک آلوراپید ( alurapid) وارد بازار نمود که در کشور ما نیز این محصول موجود میباشد و قیمت آن نیز گرانتر از دیگر محصولات مشابه میباشد ، یکی از راه های تشخیص این محصول حک شدن نام برند این محصول (alurapid ) و همچنین جمله made in spania در داخل لبه تابلو میباشد.

این نوع تابلو در سایزهای ۷و۹و۱۱ سانتیمتر با رنگهای جیوه ای،میرور(طلایی) و مشکی در بازار در دسترس است.

بعد از اسپانیا کشور تایوان نیز از این ابتکار بی نصیب نماند و مشابه این محصول را بانام تجاری آلوباند ( aluband) تولید و روانه بازار نمود که این برند نیز در نوع خود دارای مرغوبیت میباشد. بعد ازتایوان کشور چین در تولید مشابه این محصول از تمامی رقبا حتی کشور سازنده اصلی یعنی اسپانیا پیشی گرفت و تابلو چلنیوم های مختلفی با انواع مارک

ها روانه بازار نمود که برخی از آنها عبارتند از آلوشاین (alushine) ،آلوتیپ (alutape) ،سهند(sahand) و غیره که امروزه در کشور ما بسیار فراوان یافت میشود.

البته در بین جنس چینی و اصلی آن تفاوت های قابل ملاحضه ای وجود دارد.

لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد(۲٫۸ میلیمتر) و حروف ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار میشود مخصوصا حروف های درشت و بزرگ ، به همین خاطر تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می نمایند.

رنگ لبه های تابلو چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت و همیشه براق بوده و تغییر رنگ نخواهد داد.

رنگ بنده روبه روی تابلو چلنیوم دارای تنوع زیادی بوده و از طیف وسیعی برای آن استفاده میگردد.

اما لبه های چینی بسیار نازک میباشد و این نازکی در بعضی از برندها به حدی میباشد که با کمترین فشار سوراخ شده و یا تغییر حالت میدهند، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان، واز این نوع لبه ها برای ساخت حروف های کوچک میتوان استفاده کرد.

یک نوع ازتابلو چلنیوم بنام لترمکس ( lettermax ) نیز در بازار موجو میباشد که فرق آن با دیگر لبه ها اینست که در بروی لبه حدود ۱ سانتیمتر فضایی تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور دیده میشود و یک زیبایی خاصی به حروف میدهد.

مراحل ساخت حروف در تابلو چلنیوم :

دور فلزی:

در اینجا میخواهم به ساختار فیزیکی حروف در تابلو چلنیوم اشاره کنم.

زمانی که حروف یک تابلو چلنیوم در برنامه کرل دراو (coreldrow) و یا اتو کد (autocad)از لحاظ فونت، اندازه و یا ضخامت طراحی شد ،طرح مورد نظر بروی جنس پلکسی گلس (plexi glass) که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.

پس از اینکه طرح مورد نظر توسط دستگاه لیزر شد نوبت به چسباندن لبه چلنیوم به پلگسی میرسد.

در تابلوسازی هایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده میکنند مراحل خم کردن ، قوس وشیار بروی لبه تابلو چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری طبق فایل طراحی شده قابل انجام است که خالی از اشکال هم نیست ،چون این دستگاه توسط اروپایی ها برای حروف لاتین طراحی و ساخته شده نه برای حروف فارسی ،به همین دلیل در بعضی از موارد اشکالاتی وجود دارد،حتی میتوان گفت که بعضی از این دستگاه ها در طی مراحل ساخت بر روی لبه چلنیوم خط و خش نیز ایجاد میکنند.

در تابلوسازی هایی که مجهز به این دستگاه ها نمی باشند مراحلی خم کردن قوس و شیارها توسط استاد کار ماهر انجام میگیرد.

پس از آماده شدن لبه حروف و لبه چلنیوم آن را بروی میز آهنی با آهنربا های مخصوص ثابت و جذب یکدیگر میکنند و با چسب ۱۲۳ و اسپری لبه تابلو چلنیوم را به پلکسی میچسبانند.

تابلو دور پلکسی:

در ساخت تابلو چلنیوم دور پلکسی گلاس ابتدا محیط  حروف را با پلاگین مخصوص کرل محاسبه نموده و سپس به قطر ۹سانتی متر مستطیل در کرل میکشیم و بعد با دستگاه لیزر آن را بریده و روی میز مخصوص ساخت تابلو چلنیوم قرار داده، پلکسی کلمه که محیط آن را محاسبه کردیم را روی میز قرار میدهیم و مستطیل مربوطه را با سشوار صنعتی و یا حتی بر روی فشار گاز شروع به نرم کردن پلکسی میکنیم حتما در انجام کار از دستگش استفاده کنید و پلکسی را زیاد در معرض گرما قرار ندهید گرمای بیش از حد باعث تغییر رنگ پلکسی خواهد شد. بعد از نرم کردن پلکسی گلس را دور حروف مستطیل محاسبه شده و نرم شده قرار می دهیم و کل حروف را دور تا دورش میکشیم بعد با چسب کاغذی انتهای مستطیل را به ابتدایش وصل کرده، سپس از ماده ای به اسم کلر و فوم برای اتصال ابتدا و انتهای پلکسی گلس استفاده مینماییم (کرو فوم ماده ای شیمیایس که حلال پلکسی بود و عمل جوش دادن پلکسی گلاس را بر عهده خواهد داشت)بعد از جوش دادن اول و اخر پلکسی گلاس زمان آن رسیده تا مستطیی که به شکل دور حروف در امده را به خود حروف بچسبانیم این عمل به راحتی انجام شده و از کلرو فوم برای چسباندن دور پلکسی گلاس به حروف استفاده میکنیم بعد از اتمام از فومی را برای نرفتن خاک و آب به درون تابلو استفاده کرده و دور تا دور درون تابلو میچسبانیم.

پس از ساخت حروف تابلو چلنیوم نوبت به زیر سازی این حروف میرسد که برای اینکار از ورقهای پی وی سی pvc با ضخامت ۸ و ۱۰ میلیمتر استفاده میشود که ابعاد این ورق ۱۲۰- ۲۴۰ سانتیمتر میباشد .

این ورقها در مقابل آب ، آفتاب ،گرما و سرما مقاوم بوده و تغییر حالت نخواهد داد و به همین منظور جهت زیرسازی حروف در تابلو چلنبوم بسیار کاربرد دارد.

حروف تابلو چلنیوم ساخته شده بروی ورق پی وی سی قرار گرفته و دور آنرا خط کشی مینمایند و توسط اره برقی برش خورده به نحوی که در داخل چلنیوم زیر نوار گردگیربراحتی قرار بگیرد.

 

شناسه آگهی : 1145ba729a6006b7

گزارش مشکل

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

تبلیغات

ارسال نظر

Sponsored Ads

  • Ad 5
  • Ad 3