بیمه ۹سال تخفیف. موتوری سالم تازه تعمیر کامل. جلوبندی سالم سالم. لاستیک ۶۰درصد. سه سال دست منه. خودم کامل رنگ خریدم ولی نبردم کارشناس ببینم کجاهاش دقیق رنگ داره. میخواستم پراید ۹۰ بگیرم ازین گرونتر اینو گرفتم هم مطمئنتر هم محکمتر.
شماره تماس: ۰۹۱۱۹۹۹۹۰۱۰
معرفی خودرو
پژو ۴۰۵ یک خودروی خانوادگی در کلاس سدانهای بزرگ میباشد که در سال ۱۹۸۴ میلادی برای اولین بار توسط شرکت فرانسوی پژو تولید شد. این خودرو ۴ سال بعد توانست مقام بهترین خودروی اروپا را از آن خود کند. این خودرو که تقریبا از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران گردید، توسط شرکت ایران خودرو تولید شده است و البته تغییرات زیادی را تاکنون تجربه کرده است. از موتورخودرو گرفته تا بدنه و فضای داخلی آن، برای کاهش هزینهها، سیاست تولید قطعات در داخل کشور پیش گرفته شد و نتیجه این شد که تا پایان سال ۱۳۷۷، ۷۷% قطعات از مجموعه قطعات وارداتی حذف گردید. خودرو پژو ۴۰۵ GLX برای اولین بار در سال ۱۳۷۱ با موتور ۱۶۰۰ سی سی وارد بازار شد.
پژو ۴۰۵ مدل ۸۸
نقد و بررسی فضای داخلی
بر خلاف بیشتر خودروهایی که هم زمان با پژو ۴۰۵ وارد بازار شدند، هماهنگی خوبی در ترکیب رنگ فضای داخلی با رنگ بدنه وجود دارد و این موضوع بهخوبی رعایت شده است. با این که نوع و کیفیت مواد بکار رفته در تولید این خودرو نسبت به نمونه خارجی تغییر پیدا کرده و در واقع کمتر شده، اما با این هم می توان نمره قابل قبولی را به این خودرو داد. کنسول میانی این خودرو شامل دو دریچه کولر یا بخاری، پنل ساعت و کلید های خاموش و روشن، پنل تنظیمات کولر و بخاری، پنل سیستم صوتی و جا سیگاری می باشد که معمولا هم با رنگ مشکی تولید می شود.
پژو ۴۰۵ مدل ۸۸
نقد و بررسی بیرون خودرو
پژو ۴۰۵GLX ، زمانی جزو زیباترین خودروهای موجود در بازار ایران، از نظر طراحی بدنه، محسوب می شد و طرفداران بسیاری هم داشت و البته دارد. اتاق جادار و بزرگ این خودرو، یکی از دلایل محبوبیت آن است. ۴۰۵، در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد که این هم یکی دیگر از مزایای آن به شمار می رود. از ایرادات طراحی بدنه آن، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها میباشد. در صورتی که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر سعی بر آن است که گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند.
پژو ۴۰۵ مدل ۸۸
نقد و بررسی رانندگی خودرو
سیستم تعلیق در هر یک از ۴ چرخ ۴۰۵، به صورت جداگانه عمل میکند که این ویژگی باعث چسبندگی بهتر ماشین در جاده و مخصوصا پیچها میشود و در نتیجه، سرنشینان آرامش بیشتری را هنگام سفر تجربه میکنند. توزیع وزن این خودرو به صورتی است که مرکز ثقل آن در قسمت جلوی خودرو قرا می گیرد و این مسئله باعث میشود که در شیبهای موافق یا سرپایینی، افت در پایداری و هندلینگ خودرو به وجود بیاید ولی بلعکس در سطوح افقی و یا شیب مخالف (سربالایی) هندلینگ خودرو تقریباً قابل قبول و پایداری تضمین شدهتری را در اختیار داریم.
پژو ۴۰۵ مدل ۸۸
نقد و بررسی موتور
موتور این خودرو بعد از ۱.۶ لیتر و ۱.۹ لیتر نهایتا به موتوری با حجم ۱.۸ لیتر با پاشش چند نقطهای تبدیل و خروجی حدود ۱۰۰ اسب بخار تبدیل شده که از لحاظ قدرت تقریبا برابر با موتور ۱.۹ لیتری بود اما مصرف سوخت آن کاهش یافته است. هماهنگی موتور با گیربکس هم از ویژگیهای خوب این خودرو میباشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو برابر ۱۱.۸ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد که با توجه به افزایش قیمت بنزین کمی غیر اقتصادی به نظر می رسد.
پژو ۴۰۵ مدل ۸۸
نقد و بررسی ایمنی
برای بالا بردن سطح ایمنی ۴۰۵، تجهیزات مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. بادشکن های جلو، سپر لبه دار، کنارههای خمیده تحتانی و آینه های دید عقب با ۲ زاویه پهن جهت داشتن دید کافی از جمله این تجهیزات هستند. در اطراف خودرو ضربهگیرهایی تعبیه شده که باعث افزایش استحکام درها میشوند. علی رغم بدنه محکم خودرو و ترمزهای سازگار با موتور آن، نداشتن ترمز ABS و همچنین کیسه هوا از مشکلات ایمنی این خودرو بود که در مدل های اخیر این کاستی برطرف شده است. استاندارد آلایندگی یورو ۲ دیگر مشکل این خودرو است.
پژو ۴۰۵ مدل ۸۸
نقد و بررسی ارزش خرید
در دسترس بودن و ارزان بودن قطعات این خودرو نسبت به خودروهای گران قیمت دیگر، آن را به یک خودروی کاملاً اقتصادی تبدیل کرده است. ظاهر این خودرو در چشم عموم کمی قدیمی و از رده خارج به نظر می آید اما شاید تکراری دیدن آن باعث این امر شده است.