جزئیات آگهی
-
شناسه تبلیغ: 12711
-
تاریخ ارسال: 2023/02/07
-
شرایط: بدون استفاده
-
موقعیت مکانی : مازندران
-
شهر: سرخرود
-
بازدیدها: 11
توضیحات آگهی
کت و شلوار دوزی در سرخرود
کت و شلوار دوزی در سرخرود | بهترین کت و شلوار دوزی سرخرود | بهترین کت و شلوار دوز سرخرود | قیمت دوخت کت و شلوار مردانه | قیمت دوخت کت و شلوار مردانه | تولیدی های کت و شلوار | قیمت کت و شلوار | قیمت کت و شلوار اداری | کت و شلوار ارزان | کت و شلوار داماد
کت و شلوار دوزی سرخرود
نام و نام خانوادگی:
موقعیت:مازندران
تلفن تماس:
موبایل:
وب سایت:
پست الکترونیکی:
اینستاگرام:
تلگرام:
واتس آپ:
آدرس:
کت و شلوار دوزی سرخرود
کت شلوار
کت و شلوار دوزی سرخرودکت و شلوار دوزی سرخرود
کت شلوار یا در فارسی افغانستان دِریشی[۱] مجموعهای از البسه است که از یک نوع پارچه ساخته میشوند، و معمولاً اقلاً از یک کت و یک شلوار تشکیل میشود. کت شلوار بیزنس که منشأ آن بریتانیاست رایجترین نوع کت شلوار غربی است. کت شلوار را بهطور سنتی اغلب با یک پیراهن یقه دار و یک کراوات میپوشند.
کت و شلوار داماد
میزان رسمی بودن، فصل و محل جشن عروسی در انتخاب کت و شلوار دامادی تأثیرگذار است. با توجه به این عوامل، داماد ۲ انتخاب کلاسیک خواهد داشت:
-
- تاکسیدو: برای عروسیهای رسمی مناسب است. تاکسیدو کلاسیک معمولاً با کمربند، یقه برگردان و کروات ابریشمی (و یا ساتن) پوشیده میشود.
- کت و شلوار ۳ تکه رسمی: داماد با انتخاب این نوع کت شلوار میتواند بین سنت و مدرنیته توازن برقرار کند. این نوع کت شلوار شامل کت، شلوار و جلیقه است که با توجه به تنوع بالای رنگ و پارچه، امکان استفاده در هر نوع مراسم عروسی و هر فصلی را دارد.[۳]
کت و شلوار دوزی سرخرود
خاستگاه اوليه كت و شلوار کجاست؟
اولين كت و شلوار را مربوط به كشور آلمان ميدانند و طبق اطلاعات به دست آمده از ظاهر آن كت چهارخانه و شلوار كوتاه تا بالاي قوزك پا بود و اسم اين نوع كت و شلوار به «زيزو» مشهور بوده است.
امروزه بيشتر مردمان جهان، پوشاك كهن خود را به دليل دست و پاگير بودن كنار گذاشتهاند و اكنون پوشاكي را بر تن ميكنند كه هم زيبا و هم راحت باشد. با وجود اين، برخي از پوشاك كهن به دليل آن كه در همان روزگاران كهن دو ويژگي زيبايي و راحتي را با خود داشتهاند همچنان ماندگار شدهاند و خواهان دارند.
کت و شلوار دوزی سرخروددر اين ميان يكي از پوشاكهاي كهن ايراني، يعني كت و شلوار، نه تنها تا روزگار ما برجاي مانده بلكه تبديل به پوشاكي جهاني شده است و در بيشتر همايشهاي سياسي، ورزشي، علمي و فرهنگي، پوشاك رسمي به شمار ميآيد.
کت و شلوار دوزی
در يكي از كتابهاي روت ترنويل كاكس، از پژوهشگران برجسته تاريخ پوشاك كه با عنوان «تاريخ لباس» به فارسي ترجمه شده، دو نوآوري ايرانيان در پوشاك را يادآور شده است؛ نخست اينكه ايرانيان باستان، زير بالاپوش خود، پيراهن و شلوار زير و جوراب ميپوشيدند و دوم اينكه بالاپوشهاي دراز ايراني جاي خود را به كتي داد كه روي شلوار پوشيده ميشد و بيگمان ايران خاستگاه كت و شلوار استاندارد امروز مردان است.
شواهد بسياري نشان ميدهد كه شلوار از عناصر اصلي پوشاك ايرانيان بوده و در فرهنگها و تمدنهاي ديگر از جمله آشوريان، بابليان و يونانيان وجود نداشته است. در نقوش طاق بستان و بشقابهاي نقرهاي باقيمانده از دوره ساساني كتي كوتاه ديده ميشود كه نشانگر آن است كه پادشاهان، گاهي از يك كت كوتاه با آستين بلند استفاده ميكردهاند.
کت و شلوار دوزی
اين كت جلو باز بوده و بلندي آن تا زير سينه ميرسيد و با دكمهاي دايرهايشكل در جلوي سينه بسته ميشد. دور سينه و يقه نيز مزين به نوارهاي زيبا بوده است. علاوه بر آثار به دست آمده، نوشتههاي تاريخنگاران يوناني مانند هردوت نيز بازتابدهنده اين نوآوري ايراني است.
يونانيها ايرانيان را بهدليل پوشيدن شلوار بهسخره ميگرفتند و حتي هنگاميكه اسكندر شيفته پوشاك ايراني شد از پوشيدن شلوار سر باز زد. در زمان اشكانيان شلوار و بالاپوشهاي آستيندار تنپوش مرسوم در سراسر خاور نزديك شد. نمونهاي از شلوار و پيراهن اين دوره را در پيكره فلزي يك سردار اشكاني ميتوان ديد كه در موزه ايران باستان نگهداري ميشود.
کت و شلوار دوزی
شلوار شايد نه به شيوه امروزي، اما همواره در فرهنگ و در دوران مختلف حكومتهاي ايران وجود داشته و اغلب حتي مورد استفاده زنان نيز قرار ميگرفته است. پيش از ورود اسلام به ايران، شلوارها عموما شلوارهاي تنگ و چسباني بودند كه با چكمه و بهمنظور سواركاري و جنگاوري مورد استفاده قرار ميگرفتند.
کت و شلوار دوزی
بعد از اسلام اين شلوارها تغيير شكل دادند و شبيهتر به شلوارهاي كردي امروزي گشتند و بالاپوشها نيز جاي خود را با قبا عوض نمودند.
کت و شلوار دوزی
اين نوع پوشش كه در دوران قاجار نيز بسيار متداول بود پس از سفر ناصرالدينشاه به اروپا با ويژگيهاي غربي درآميخت. بهگونهاي كه وي قبايي در بر ميكرد كه بلنداي آن به زانو ميرسيد و تا حدي شبيه به كتهاي امروزي بود تا آنجا كه پولاك تاريخنويس انگليسي در مورد پوشش شاه چنين نقل ميكند كه: «شاه نيمه اروپايي و نيمه ايراني لباس ميپوشد.»
کت و شلوار دوزی سرخرود
كت و شلوارهاي امروزي
پوشاك ايراني طي سالهاي اوليه سلسله پهلوي، بهطور كلي شبيه به پوشاك دوره قاجاريه بود كه اختلافات ميان اقوام، روستاها، مناطق و نيز طبقات اجتماعي را منعكس ميساخت.
کت و شلوار دوزی
در اواخر قرن نوزدهم ميلادي تلاشهاي شاياني جهت تغيير پوشش از سوي مقامات حكومتي صورت گرفت. مخصوصاً پس از انقلاب مشروطه كه بسياري از مردان به خارج سفر كرده بودند، پوشش اروپايي و پوشيدن كت و شلوار، پاپيون و كراوات را به شيوه و سبك و سياق امروزي پذيرا شدند.
نكته:
يونانيها ايرانيان را بهدليل پوشيدن شلوار بهسخره ميگرفتند و حتي هنگامي كه اسكندر شيفته پوشاك ايراني شد، از پوشيدن شلوار سر باز زد حالا پس از گذشت ساليان كت و شلوار وارد عرصه رقابت مد پوشاك گشته و ساليانه صدها كت و شلوار با رنگهاي متنوع و خاص سليقههاي مختلف در دنيا به عرصه توليد ميرسد.
کت و شلوار دوزی
برندهاي بزرگ و جهاني در ارائه طرحها و مدلهاي جديد از يكديگر پيشي ميگيرند و بازيگران و خوانندههاي مشهور را براي تبليغات و عرضه محصول خود بهياري ميطلبند.
کت و شلوار دوزی
در ايران نيز هرچند بازار رقابت و توليدات كت و شلوار به اندازه كشورهاي غربي رايج نيست، با اين حال در سالهاي اخير شاهد ظهور برندهاي شناختهشده و ايراني بسياري چون وستا، چامهپوشان، هاكوپيان، ايكات، مهدي و ايران پوشاك هستيم. اين برندها عموماً از كيفيت مطلوبي برخوردارند و براساس خواست و سليقه مردان ايراني به بازار عرضه ميگردند.
مردان ايراني، كت و شلوار مد جهاني
آزاده ياسمننبيزاده، طراح پارچه و لباس، در مورد ظهور كت و شلوار به شيوه امروزي در ايران ميگويد: «به روايتي كت و شلوار به شيوه امروزي از دوره صفوي رواج يافته است. نظريهاي وجود دارد مبني بر اين كه نقاشيهاي رضا عباسي در آن دوران اين مطلب را عيان ميكنند كه سبك پوشش مردان، به نوعي پوشش غربي ايراني شده است.
کت و شلوار دوزی
با اين حال آن چه مسلم است كت و شلوار با سبك و سياق غربي از دوره رضاخان و به دليل علاقهاي كه وي به تجددگرايي داشت وارد ايران شد. متأسفانه بايد اذعان داشت با آنكه بهوجود آمدن كت و شلوارهاي امروزي ريشه در فرهنگ غني ايران دارد، ما هيچ رد پايي از ريشه ايراني لباس مردانه در آن نمييابيم.
کت و شلوار دوزی
در صورتيكه ما ميتوانيم با بازگشت به ريشههاي فرهنگي و تمدن ايراني روح جهاني را در لباس مردانه زنده كنيم و در عوض آنكه پذيراي طرحهاي كشورهاي ديگر باشيم، تبديل به توليدكننده طرحهاي اصيل و متفاوت گرديم و براي رسيدن به اين امر، نياز به فرهنگسازي داريم. بايد فرهنگسازي جمعي و عمومي صورت بپذيرد تا طعم و سليقه ايرانيها تغيير يابد.
پیشنهادها
آمار پیشنهاد : 0 پیشنهاد این تبلیغ
دیدگاه

نظر بدهید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های موردنیاز مشخص شده اند. *
شما هم پیشنهاد دهید
برای پیشنهاد دادن باید وارد سایت شوید *
قیمت