داربست فلزی در چمستان

1 از
قبلی بعدی

جزئیات آگهی

  • شناسه تبلیغ: 16226

  • تاریخ ارسال: 2023/05/15

  • شرایط: بدون استفاده

  • موقعیت مکانی : مازندران

  • شهر: نور

  • بازدیدها: 67

توضیحات آگهی

داربست فلزی در چمستان

داربست فلزی در چمستان | اجاره داربست فلزی در چمستان | اجاره داربست | قیمت اجاره داربست فلزی | قیمت اجاره داربست فلزی | قیمت اجاره داربست فلزی چمستان | تعرفه داربست فلزی | تعرفه داربست فلزی | قیمت اجاره داربست

داربست فلزی چمستان

نام و نام خانوادگی:

موقعیت:مازندران

تلفن تماس:

موبایل:

وب سایت:

پست الکترونیکی:

اینستاگرام:

تلگرام:

واتس آپ:

آدرس:

داربست فلزی چمستان

داربست چیست؟

داربست از ابتدای تمدن بشری برای امکان ساخت ساختمان های بلند استفاده می شدند. حدس زده می شود که اهرام باستانی مصر با استفاده از داربست های ساخته شده از الوار ساخته شده اند.

به طور کلی داربست ها به دو نوع فلزی و چوبی تقسیم شوند.

داربست چوبی تا سال 1922 به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه لوله های فلزی ساخته شده از فولاد جایگزین تیرهای چوبی می شوند.

داربست فلزی چمستان

داربست فلزی چمستان

داربست فلزی چیست؟

داربست فلزی همانطور که از نامش مشخص است، سازه‎ای است که از فلز ساخته می‎شود. این داربست‎ها بسته به مکانی که قرار است از آن استفاده شود؛ به دو دسته داربست فلزی بلند و داربست فلزی کوتاه تقسیم می‎شود. یعنی درواقع برخی از آنها برای استفاده از ساختمان‎های بلند استفاده می شود و برخی دیگر در ساختمان‎هایی با ارتفاع کمتر کاربرد دارد.

داربست فلزی

امروزه داربست فلزی یک امر عادی است. داربست لوله از دهه 1950 استاندارد صنعت بوده است. سبک است و قدرت را به خطر نمی اندازد.

بدون نیاز به مهره و پیچ ، جمع آوری داربست سریع و آسان انجام می شود. فلزات مورد استفاده برای داربست به طور معمول فولاد یا آلومینیوم هستند.

داربست فلزی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. در عین حال دارای مقدار مشخصی از کشش است که به جلوگیری از ترک کمک می کند.

فولاد می تواند بارهای بسیار سنگین را تحمل کند و کارگران می توانند از آن برای حمل وسایل و تجهیزات سنگین استفاده کنند.

برای سازه های بلند ، فولاد یک ضرورت است زیرا وزن داربست خود به مقاومت ساختاری احتیاج دارد که فقط فولاد می تواند تأمین کند.

با استفاده از داربست فلزی ، کارگران می توانند با خیال راحت به مکان های دور دسترسی داشته باشند. با ترکیب مهاربند مورب ، می توان ساختارهایی با ثبات زیاد ایجاد کرد.

داربست فلزی چمستان

در داربست بندی نما و هر گونه کاری که شبیه آن می باشد به عنوان نمونه داربست : جهت رنگ کاری – سیمان کاری – سنگ کاری – رولپلاک سنگ – شیشه شویی و … معمولا با یک روش کاری داربست بندی می شوند و اختلاف آن ها در کمی بالا تر و یا پایین تر بستن قالب داربست در جهت دسترسی بهتر استاد کاران قرار میگیرد .

 

در چنین داربست هایی که معمولا دیده اید فاصله پایه ها نسبت به یکدیگر سه متر و فاصله قالب ها از هم حدود یک و نیم متر و طول هر قالب داربست حدود یک متر براورد می شود .

اینک در جهت محاسبه ابعاد داربست بندی با توجه به اندازه ها و اجناس مصرفی و هدف از داربست بندی طول محلی را که داربست در آن جا نصب خواهد شد را بر مبنای ۳ متر محاسبه و ارتفاع را بر مبنای ۱٫۵ متر در نظر گرفته می شود .

داربست فلزی

از این رو که اگر به طور نمونه طول ۱۱ متر باشد ، چون حد اکثر فاصله پایه ها ۳ متر است پس سه دهنه بسته خواهد شد و برای دهنه آخر که دو متر مانده یک پایه به فاصله دو متر نصب خواهد شد که به جز یک متر لوله دستگیره همه اجناس و اجرت نصب به مانند پایه ۳ متری است لذا طول داربست را همان ۱۲ متر در نظر گرفته می شود .

مورد دیگری که برای اندازه گیری داربست مهم می باشد چگونگی محاسبه و بر آورد شکستگی های بیرون آمده و فرو رفته ساختمان است .

در پس و پیش های ساختمان با توجه به مطالب بالا در حالتی که برای آن فرو رفتگی یا بیرون آمدگی در داربست بندی ، مجبور به نصب پایه اضافی باشد ، طول آن شکستگی را نیز همان ۳ متر قلمداد می شود .

داربست فلزی

در قوس ها که نمیتوان به مانند محل های مستقیم فاصله پایه ها را ۳ متر در نظر بگیریم (به دلیل قرار گرفتن تخته بنایی) ناگزیر فاصله پایه ها باید به هم نزدیکتر باشد که نزدیکی پایه ها بستگی به زاویه قوس دارد . در این گونه موارد فاصله هر پایه را نیز ۳ متر محاسبه میشود و به این ترتیب اختلاف هزینه داربست بندی در محل مستقیم و محل قوس دار ، برآورد می شود .

 

اتصالات داربست فلزی

اتصالات داربست فلزی از لوله‎ های فولادی با قطر 50 سانتیمتر و ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است. برخلاف آنچه اکثرا تصور می‎کنند؛ سر هم کردن این لوله‎ ها کار سختی نیست.

تنها کافی است لوله‎ ها را به وسیله بست به یکدیگر متصل کنید.این نوع داربست برای اینکه امن باشد و واژگون نشود باید به دیوار وصل شود. از دیگر لوازمی که در اتصال یک داربست فلزی استفاده می‎شود باید به بست لوله ‎های افقی، میله شکاف‎ دار اتصال، پایه قابل تنظیم، صفحه زیر ستون و… اشاره کرد.

داربست فلزی به گونه ای تولید شده است که قابل استفاده مجدد باشد و از خطوط ایمنی نیز استفاده می شود. در مکان هایی که کارگران کار می کنند برای جلوگیری ازبرق گرفتگی آن مکان را به صورت کامل عایق بندی می کنند.

کارگران هنگام کار کردن با داربست فلزی باید تمام قطعات شل شده را به طور مداوم بررسی کنند. تمام وسایل ایمنی باید در ارتفاعات عالی پوشیده شود. کارگران باید هنگام کار با سیستم عامل های تلفن همراه اطمینان حاصل کنند که بالا بردن و پایین آمدن این سکو کارآمد است.

 

 

پیشنهادها

آمار پیشنهاد : 0  پیشنهاد این تبلیغ

شما هم پیشنهاد دهید

برای پیشنهاد دادن باید وارد سایت شوید *

قیمت

classiera loader

دیدگاه

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های موردنیاز مشخص شده اند. *

با موفقیت! با تشکر از ارسال دیدگاه شما ، پس از بررسی نمایش داده خواهد شد
شما ممکن است یکی از فیلد ها را خالی را بگذارید یا خیلی سریع می توانید ارسال کنید