خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

 

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

  • ارسال شده: خرداد ۲۲, ۱۴۰۰ ۴:۰۸ ب.ظ
  • انقضاء: این آگهی منقضی شده است
دستگاه جوجه کشی گلوگاه

توضیحات بیشتر

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

قیمت دستگاه جوجه کشی گلوگاه | دستگاه جوجه کشی ارزان گلوگاه | دستگاه جوجه کشی خانگی | فروش دستگاه جوجه کشی دست ساز | قیمت دستگاه جوجه کشی دست دوم | دستگاه جوجه کشی دست ساز ایرانی | قیمت دستگاه جوجه کشی صنعتی بزرگ | قیمت دستگاه جوجه کشی خانگی ارزان | دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک | بهترین دستگاه جوجه کشی | دستگاه جوجه کشی بلدرچین

نمایندگی فروش دستگاه جوجه کشی در مازندران

نام و نام خانوادگی:

موقعیت:مازندران

تلفن تماس:

موبایل:

وب سایت:

پست الکترونیکی:

اینستاگرام:

تلگرام:

واتس آپ:

آدرس:

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

دستگاه جوجه کشی چیست ؟

در این مقاله سعی داریم تا بصورت خلاصه تاریخچه پیدایش دستگاه جوجه کشی و انواع آن از گذشته تا به امروز و هم چنین نحوه کارکرد دستگاه های جوجه کشی را بررسی کنیم. به طور کلی خواهیم پرداخت به موضوع جذاب دستگاه جوجه کشی چیست ، لطفا با ما همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی

ابتدا سعی می کنیم آشنایی مختصری با دستگاه جوجه کشی داشته باشیم و می خواهیم شما را با مفهوم واژه ” دستگاه جوجه کشی ” آشنا کنیم، دستگاه جوجه کشی به یک محفظه ایزوله و استاندارد گفته میشود که درون آن شرایطی مشابه پرنده مادر ایجاد شده است تا بتواند در زمان معین، تخم نطفه دار را به جوجه تبدیل کند.

دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی

تاریخچه پیدایش دستگاه جوجه کشی

ارسطو ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ثبت کرده است که زنان یونانی جهت گرم نگه داشتن تخم مرغ ها، آنها را زیر سینه های خود نگه می داشتند. تا گرمای آن باعث رشد و تبدیل شدن به را برای زنان فراهم آورد.

طی جنگ جهانی دوم یک مجله بریتانیایی خبر از اختراع اولین دستگاه جوجه کشی می دهد ، که جزئیات آن شامل یک جعبه چوبی، آب گرم و یک پرده بود، و روش کار آن بدین صورت بود که ابتدا کمی آب گرم درون جعبه ریخته و سپس با قرار دادن یک پارچه با کمی فاصله بر روی آب و گذاشتن تخم ها روی پارچه و بستن محفظه عملیات جوجه کشی شروع می شد.

اختراع این دستگاه باعث شد تا روند جوجه کشی راحت شود و برخی از افرادی که اقدام به جوجه کشی میکردند با استفاده از این دستگاه سرعت بیشتری به روند کاری خود میدادند.

دستگاه جوجه کشی

اصول و روش کار دستگاه های جوجه کشی از گذشته تا به امروز به همین صورت انجام می شود ، منتها در جزییات و نحوه ساختار آن تفاوت هایی وجود دارد ، مثلا مصریان باستان از سوزاندن کود حیوانی و چینی ها با سوزاندن پارافین، نفت و الکل جهت تامین گرمای مورد نیاز دستگاه جوجه کشی بهره می بردند.

بنا براین دستگاه های جوجه کشی امروزی نیز با تکیه برهمین اصول طراحی و تولید میشوند، علی رغم اینکه این دستگاه ها جهت تامین گرما و رطوبت مورد نیاز از نیروی الکتریسیته بهره می جویند. بسته به نیاز مصرف کنندگان این دستگاه ها در اندازه ها و امکانات مختلف تولید و عرضه میشود.

به همین دلیل در گذشته روند جوجه کشی با راندمان بسیار پایینی انجام میگرفت زیرا امروز دستگاه های جوجه کشی با تکیه بر سنسور و برخی قطعات روند جوجه کشی را با راندمان بسیار بالایی انجام میدهد

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

یک دستگاه جوجه کشی چگونه کار می کند؟

حال که به صورت خلاصه با تاریخچه ماشین جوجه کشی اشنا شدید ، به موضوع اصلی یعنی دستگاه جوجه کشی چیست بپردازیم. در طبیعت پرنده مادر در زمان کرچ شدن یا خوابیدن بر روی تخم ها شرایط مناسب دما، رطوبت و اکسیژن رسانی را انجام میدهد، و با استفاده از منقار خود تخم ها را می چرخاند. تا جوجه ها بر اساس نوع پرنده به جوجه تبدیل شوند.
در دستگاه های جوجه کشی امروزی نیز همین شرایط خاص جهت تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه اعمال می شود، که این شرایط شامل موارد زیر می شود :

  1.  دمای کافی و یکنواخت
  2.  رطوبت کافی و یکنواخت
  3.  چرخاندن خودکار تخم ها
  4.  تهویه مناسب داخل دستگاه
دستگاه جوجه کشی گلوگاه

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

منظور از دمای کافی و یکنواخت چیست؟

حرارت لازم جهت گرم نگه داشتن دستگاه های جوجه کشی به روش های مختلفی تامین میشود، ساده ترین آن استفاده از لامپ حبابی می باشد و در دستگاه های پیشرفته از المنت های حرارتی جهت تامین گرمای مورد نیاز دستگاه استفاده میشود. هر یک دارای معایب و مزیت هایی می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مزایا و معایب استفاده از لامپ حبابی

این روش بسیار متداول و مقرون به صرفه می باشد ولی مشکلات استفاده از لامپ های حبابی احتمال خرابی آن در قطع و وصل های مکرر و تاثیر رطوبت داخل محفظه بر عمر مفید لامپ می باشد. به همین دلیل امروزه استفاده از لامپ حبابی دیگر مناسب روند جوجه کشی نبوده و استفاده از المنت جایگزین آن شده است.

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

دستگاه جوجه کشی گلوگاه

مزایا و معایب استفاده از المنت حرارتی

این روش کاملا مطمئن می باشد چرا که دمای درون محفظه مکررا به وسیله ترموستات های تعبیه شده درون دستگاه کنترل میشود و احتمال سوختن دستگاه نیز بسیار کم است ، دستگاه هایی که از المنت های حرارتی جهت تامین گرمای درون دستگاه جوجه کشی بهره می برند، قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها دارند.

تا اینجا به نحوه تامین گرما درون دستگاه های جوجه کشی پرداختیم. اما تنها تامین گرما کافی نیست، مهم تر از تامین گرما، تنظیم گرما می باشد، چرا که کوچکترین تغییر در دمای داخل محفظه باعث تغییر در فرایند عمل آوری جوجه ها خواهد شد.

دستگاه جوجه کشی

کنترل حرارت یک عامل ساده و در عین حال بسیار حیاتی در فرایند جوجه کشی محسوب می شود. حرارت لازم در طول دوره جوجه کشی ۳۵ -۴۰ درجه سانتی گراد می باشد، ولی به طور متوسط سعی می شود دمای دورن محفظه در ۳۸ درجه سانتی گراد حفظ شود.

طوریکه اگر دما در حد پایین خود یعنی ۳۵ درجه سانتیگراد قرار گیرد جوجه ها چند روزی دیر تر از تخم بیرون می آیند و اگر دما در حد بالای خود یعنی ۴۰ درجه سانتی گراد باشد، جوجه ها چند روز زود تر بیرون می آیند.

دستگاه جوجه کشی

همچنین امکان تلف شدن و از بین رفتن تخم ها و جوجه ها نیز وجود ندارد. زیرا دمای زیاد باعث میشود باعث بی حالی پرنده شده و امکان مردن و تلفن شدن جوجه وجود دارد.

بنابراین دمای داخل دستگاه جوجه کشی باید توسط ترموستات مرتبا بررسی شود و هر گونه تغییر دما سریعا کنترل شود، به این فرایند اصطلاحا یکنواخت نگه داشتن دما گفته می شود.

شناسه آگهی : 89460c4da81ccadc

گزارش مشکل

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

ارسال نظر