عملیات راه سازی مازندران

1 از
قبلی بعدی

جزئیات آگهی

  • شناسه تبلیغ: 6931

  • تاریخ ارسال: 2022/12/11

  • شرایط: بدون استفاده

  • موقعیت مکانی : مازندران

  • شهر: آمل

  • بازدیدها: 86

  • وب سایت: ویلا تک

توضیحات آگهی

عملیات راه سازی مازندران

عملیات راه سازی مازندران | گروه فنی مهندسی ویلا تک و گروه فنی مهندسی شرکت فرتاک نیک شمال مازندران پیمانکار کلیه عملیات زیر سازی و جاده سازی

پیمانکاری ویلا تک و شرکت فرتاک نیک شمال با تکیه بر دانش و تجربه موفق در اجرای پروژههای مختلف در اکثر نقاط استان مازندران به صورت مکانیزه، آماده اجرای پروزه های راه سازی می باشد

عملیات راه سازی مازندران

مجری پروژه های راهسازی شهرکهای ویلایی و مسکونی، محوطه سازی شهرک ویلایی، شهرداریها و دهیاریها و سایر ارگانها 

تهیه و اجرای آسفالت – زیرسازی و محوطه سازی و تسطیح و غلطک زنی – تهیه و پخش آسفالت

اجرای انواع جدول کاری – اجرای انواع سنگ فرش خیابان پیاده راه(پالت- سنگ لاشه- سنگ کوئیک-بتن-بتن ترافیکی و…)

با بیش از 10 سال سابقه در اکثر شهرهای استان مازندران

جهت دریافت مشاوره، اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت روز عملیات راه سازی در آمل همین حالا تماس بگیرید

تلفن تماس 09391218582 – 01143239307

عملیات راه سازی مازندران

خلاصه ای از مراحل انجام راهسازی از ابتدا تا انتها

راهسازی عملیاتی برای ایجاد یک جاده بر روی زمین بین 2 نقطه با عرض مشخص است که شامل کارهایی مانند زیرسازی، روسازی، قرار دادن جدول و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده است. در این مقاله مراحل راهسازی از ابتدا تا انتها توضیح داده می شود.

مرحله اول 

در ابتدای مسیر راهسازی، باید یک نقشه توپوگرافی که مشخصات فیزیکی زمین برای ناحیه جاده را در بردارد را تهیه کنید. حتما این نقشه باید دارای منحنی های میزان باشد. همچنین در این مرحله از راهسازی ، باید مشخصات زمینی که قرار است جاده در آن ساخته شود، مشخص شود. نوع زمین می تواند به صورت دشتی، تپه ماهوری یا کوهستانی باشد.  سپس مشخصات مربوط به جاده مانند اینکه تعداد خطوط عبور در مسیر رفت و برگشت و درجه راه باید مشخص شود. سرعت طرح و حداقل و حداکثر شیب مجازی که این جاده می تواند داشته باشد، را نیز باید مشخص کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از راهسازی  باید پرگارزنی راه انجام گیرد. در ابتدا باید شعاع مناسب را با توجه به مقداری که در مرحله قبل و از مقدار شیب به دست آوردید، محاسبه کنید.

مرحله سوم 

این مرحله یکی از مهمترین مراحل در راهسازی است. همچنین زاویه ای که مسیر را منحرف می کند باید حداقل مقدار خود باشد. همچنین قوس های قائم مسیر را نیز طراحی کنید.

بخوانید  چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم ؟

مرحله چهارم

در این مرحله از راهسازی نقشه برداری نقش بسیار مهمی دارد، پروفیل طولی و خط پروژه را می بایست رسم کنید. برای رسم پروفیل طولی، یک منحنی دو بعدی رسم کنید. بعد افقی این منحنی شامل فاصله از ابتدای جاده و بعد عمودی آن شامل ارتفاع نقطه های زمین است. برای اینکه نقاط مختلف را بر روی منحنی مشخص کنید، فاصله های بین نقاط را بر اساس نوع زمین که در مرحله اول مشخص شد، در نظر بگیرید. برای رسم خط پروژه نیز کافی است از مقدار شیب طولی که در مرحله اول مشخص شد، استفاده نمایید.

مرحله پنجم

مقدار هر یک از اینها را باید بر اساس محاسبات به دست آورد. این بخش از راهسازی با هدف افزایش مقاومت زمین در برابر فشاری که از سمت لاستیک ماشین بر آن وارد می شود، انجام می گیرد.

مرحله ششم

در این مرحله، نقاط عرضی می بایست رسم شوند. برای رسم این نقاط باید به 2 نکته توجه کنید:

  • برای محل هایی که دارای خاکبرداری هستند، باید آب روهای طولی رسم شوند.
  • شیروانی هایی که برای خاکبرداری رسم می شوند تا حد امکان باید دارای شیب کوچک و ملایم باشند.

بخوانید  آموزش ترسیم توپوگرافی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 1)

عملیات راه سازی مازندران

مرحله آخر عملیات راهسازی 

باید مقدار خاک برداری برای سطوحی که بالاتر از سطح نرمال زمین هستند و مقدار خاک ریزی برای سطوحی که پایین تر از سطح نرمال زمین هستند، در این مرحله از راهسازی مشخص شود.منحنی بروکنر بر اساس جدول عملیات خاکی که تهیه شد، رسم می شود.مرحله آخر راهسازی شامل حساب کردن عزم حمل است که همان مس است.
به‌طورکلی می‌توان گفت عملیات حمل و نقل و راهسازی شامل: زیرسازی، روسازی، قرار دادن جدول و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده است. مراحل عملیات راه سازی و حمل و نقل به طور خلاصه در ۶ مرحله جمع می‌شود که در طول این مطلب، بیانش کردیم.

دیدگاه

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های موردنیاز مشخص شده اند. *

با موفقیت! با تشکر از ارسال دیدگاه شما ، پس از بررسی نمایش داده خواهد شد
شما ممکن است یکی از فیلد ها را خالی را بگذارید یا خیلی سریع می توانید ارسال کنید